Belajar Berenang

Assalamualaikum,

Terlebih dahulu saya mengucapkan terima kasih kepada korang yang sudi singgah di blog saya ini.

Okay, Berenang. Huh...Berenanglah...hehehe

Islam sendiri mengalakkan umatnya untuk melakukan 3 perkara iaitu:

1. Memanah
2. Menunggang kuda
3. Berenang

Sebelum tu, kot ada korang-korang yang tak tahu berenang tu apa. Meh saya cerita sikit apa itu berenang.

Merujuk Kamus Dewan (Kamus Pelajar Edisi Kedua) berenang adalah satu perbuatan menggerakkan badan ketika menyelam atau ketika mengapung di dalam air dengan menggunakan tangan, kaki atau ridip. Atau definisi kedua pula ialah perbuatan menggerakkan badan dalam air dengan menggunakan tangan, kaki dan sebagainya.

Saya percaya, ramai di antara kalian yang bercuti pergi ke pantai, air terjun, sungai, jeram, memancing dan tempat-tempat lain yang berunsurkan air. TAPI, KORANG PANDAI KE BERENANG???

Mula la malu-malu. Nak-nak kalau keluar dengan buah hati ke...Adoi.kantoi. Jatuh ego korang. hahaha

Sebagai lelaki, kita memang sepatutnya belajar berenang. Saya anggap berenang tu perkara basic dalam kehidupan. Senang cerita ginilah, noob tahan gaban gila kalau tak pandai berenang. hahaha

Terlebih pula gelakkan korang yek.


Macamni lah, walaupun korang dah besar panjang. Mungkin dah 20+ tahun ke, belajarlah berenang. Jangan jadikan situasi korang masa kecil yang tiada kawasan paya, anak sungai atau orang duduk bandar sebagai alasan tidak pandai berenang.

DI SINI, saya ada jumpa satu E-BOOK yang saya anggap sebagai bahan bacaan terbaik untuk korang dapatkan.

Bukan apa. Kalau korang menonton di youtube pun boleh, tapi kadang-kadang ada antara kita yang tidak faham cakap English ni. Maklumlah banyak video di situ berbahasa English kan.
Jadi, E-BOOK INI didatangkan dalam Bahasa Melayu dan memudahkan korang untuk memahaminya. RM20 sahaja tau.

Pesan saya, lepas korang baca terus cari tempat-tempat camping ke, menginap di hotel yang ada pool ke bertujuan untuk mempraktiskan apa yang korang baca.

Okay kentang, jumpa lagi.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...